vrijdag 25 januari 2013

Naar de rommelmarkt geweest

Bij ons in de buurt is er elke zondag een "rommelmarkt" ook wel zwarte markt genoemd. De entree is 2,50 en kinderen tot 10 jaar zijn gratis. Ik vind het, in de herfst en winter, altijd een leuke uitstap. Vaak vind ik niets, en lopen we er samen wat rond en eten wat van de vele tentjes die er staan, maar soms heb ik ook geluk zoals vorige week zondag. Ik moet mij altijd inhouden om geen dingen te kopen die ik niet nodig heb. Soms kost iets maar 1 euro of 0,50 cent en kan ik het toch niet laten om het mee te nemen, terwijl ik het echt niet nodig heb! Ik heb 5 rolletjes plakband gekocht voor 1 euro. Hier kan ik 5 jaar mee vooruit. 2 kookboeken waarvan 1 kookboek van Jeroen Meus (een bekende Vlaamse TV kok). Verder heb ik wat leuke oude schaaltjes gekocht voor op tafel. Het vervelende is dat ik mij realiseer, terwijl ik dit zit te typen, dat ik natuurlijk alles wat ik gekocht heb niet echt nodig heb. Behalve de plakband, die was op. Maar al bij al, was het een leuke dag en het voelt goed om voor heel weinig iets te kopen!

2 opmerkingen:

  1. Ach hier zijn de meeste dingen niet echt nodig, maar wel ooit eens gekocht, ( na een scheiding alle zaken van de ander al weg gedaan), het restant nog 15 zaken kleding waar er 14 vol met te groot,een doosje met vijf kopjes en drie schotels en vijf handdoeken, de 14 zakken gaan ook nog weg, echt opnieuw beginnen dus, kopen doe ik nagenoeg niets meer.
    Ps leuke blogs schrijf je
    Gr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de reactie, echt leuk! Ik vind het leuk om ervaringen te delen en als je zo, op de rommelmarkt, kleine dingen koopt van 0,50 cent, daar ben ik vaak blijer mee dan met iets wat veel geld kost. Mijn ervaring is, hoe meer je bewust geld uitgeeft hoe leuker het wordt en je kunt met echt veel minder. Het wordt bijna een verslaving om met zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk te realiseren. p.s.: ik heb nog een heel leuk bericht voor het blog waaruit blijkt dat ik aan het overdrijven ben!

      Verwijderen