vrijdag 29 maart 2013

Astrid in Wonderland: Het nieuwe seizoen

Ik had eigenlijk beloofd nooit meer iets te schrijven over Astrid Bryan maar mijn hoop, dat Astrid in het nieuwe seizoen iets slimmer was geworden heeft mij toch, met volle hoop, doen kijken naar de eerste twee afleveringen.
Conclusie: Astrid Bryan wordt dommer en dommer ipv slimmer.
Ik kwam niet meer bij toen DEN John voor haar een ring wilde kopen omdat ze 30 werd. Vol trots zei hij tegen de dame van EDEN. "Tja, ik weet niet of ik hier wel kan kopen want Astrid is een PRO (vertaling: professional)". De Dame in kwestie wist dit perfect te counteren door aan te geven dat zij dat ook was. NIET raar of WEL? Als Astrid een "Pro" is, dan is iedereen een "pro" volgens mij. Waar ze een "pro" in is blijft voor mij onduidelijk maar misschien als ik heel de serie kijk kom ik daar nog wel eens achter. Uiteindelijk komt het in heel de aankoop van de ring op neer dat EDEN een aantal pronkstukken mag tonen (732.000 euro voor een diamantje) en uiteindelijk koopt DEN JOHN de ring van 23.000 euro, of zou hij hem gekregen hebben voor de reclame?
Waar het uiteindelijk om draait is: Niet dat de ring mooi is, maar dat er maar 1 ring gemaakt is en dat hij duur is. Den John zou niet willen dat Astrid ergens zou zijn, bijvoorbeeld bij DEN ALDI :-) (waar ze waarschijnlijk nog nooit een voet binnen gezet heeft) en dat er iemand met dezelfde ring zou rondlopen. Blijkbaar kost ook haar trouwring een belachelijke som geld. Den John zei: "De trouwring heeft Astrid niet vaak aan want dan zou ze met de waarde van een huis rondlopen". De reactie van Astrid, toen ze de ring kreeg, is ook duidelijk: "Amazing! There is just one ring in the entire world". Dit bevestigd voor mij nogmaals de domheid van Astrid Bryan. Normaal ben je blij met wat je krijgt, omdat het met liefde gegeven is en niet om wat het kost of wat het waard is.
Daarom is Astrid Bryan door mij benoemd tot, niet: "Lord of the ring" maar "Prinses of the ring!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten