zaterdag 1 september 2012

Postcodeloterij opzeggen

Vandaag de postcodeloterij opgezegd. Ik woon al jaren in Belgiƫ en doe mee op een adres in Nederland waar ik als kind gewoond heb en waar mijn vader nog steeds woont.
Het duurde wel even voordat ik ontdekte hoe het opzeggen werkt. Ik kreeg op de site van de postcodeloterij eerst de melding dat ik moest bellen, op weekdagen en dat het ook nog een 0,10 per minuut kost!
Dit vind ik echt niet goed van de postcodeloterij en wat nog erger is de postcodeloterij niet laat zien dat je ook online op kunt zeggen. Je moet daarvoor wat doorklikken.
Als je op de volgende pagina https://www.postcodeloterij.nl/Opzeggen.htm binnenkomt moet je klikken op 'Utgebreide informatie over opzeggen' dan kom je in een online formulier terecht waar u toch kunt opzeggen zonder dat het je geld kost.
Je moet daar wel het een en ander ingeven, zoals lotnummer, bankrekeningnummer enz maar het is toch gelukt.
Ik had 2 loten: Kosten 20,75 per maand, wat toch weer een besparing van: 249 euro per jaar oplevert.
Ik loop natuurlijk wel een risico dat er een prijs valt en ik niet meer meedoe, maar denk maar dat dit bij alle loterijen het geval is. Had u meegedaan dan had u misschien wel iets gewonnen.

4 opmerkingen:

  1. Wel 20 keer geprobeerd via de genoemde site op te zeggen.
    Ik weet zeker dat ik de goede gegevens heb ingevuld.
    Zijn er meer mensen die dit ervaren?

    Er wordt aangegeven:

    Helaas, er gaat iets mis

    Het lukt helaas niet uw opzegging te verwerken, het kan zijn dat bepaalde door u ingevulde gegevens niet overeenkomen met de gegevens in onze deelnemeradministratie.

    Om dit voor u uit te zoeken vragen wij u ons te bellen op nummer 0900 - 300 1500 (10 cpm), wij zullen het dan direct voor u in orde maken. Onze medewerkers zijn iedere werkdag bereikbaar van 9.00 - 21.00 uur. Houd het rekeningnummer waarvan uw inleg wordt afgeschreven bij de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk belachelijk dat je 10 cent per minuut moet betalen. Bij mij lukte het wel maar u kunt ook Schriftelijk opzeggen of via fax. Dat zal altijd goedkoper zijn dan telefonisch:
    Schriftelijk: stuur uw opzegging naar: Nationale Postcode Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Vermeld in uw brief alstublieft uw naam en adres, uw rekeningnummer en de lotnummers waarmee u niet verder wilt meespelen. Vergeet u niet uw handtekening te zetten?
    U kunt uw opzegging ook faxen naar 020 - 67 538 66.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb vanochtend telefonisch opgezegd, want zo vermeld de website, Opzeggen gaat het snelst via de telefoon: 0900 – 300 1500 (10 cpm). Er gaat al 1 minuut verloren aan het afluisteren van het bandje en daarna is het wachten totdat er wordt opgenomen. Er wordt opgenomen met de vraag "wat kan ik voor u doen?" Ik begrijp het niet, want ik heb in het keuzemenu al gekozen voor optie 1 (opzeggen van loten). Daarna word ik met niets ter zake doende opmerkingen bestookt, terwijl ik alleen SNEL wil opzeggen. Op mijn opmerking het volgende antwoord: "dit gesprek kost u precies 1 postzegel". Toen ik na het doorlopen van de procedure zelf ophing zag ik op mijn mobiele telefoon dat dit gesprek mij bijna 7 minuten heeft gekost. Dit is dus meer dan 1 postzegel. Nu maar hopen dat het goed is gegaan. Kortom: ik zit niet te wachten op "Popi Jopi"-medewerkers aan de telefoon voor 10 cent per minuut. Meer zakelijkheid graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus toch maar schriftelijk opzeggen bij de postcode loterij

      Verwijderen