dinsdag 18 september 2012

Neem meer de fiets om te besparen

Vanmorgen was ik geschokt toen ik het nieuws hoorde. Bijna 99% van ons neemt de auto voor afstanden tussen 1 en 3 kilometer, dat is in deze tijd toch eigenlijk belachelijk. Maar toen ik eens goed nadacht hoe ver 1 tot 3 kilometer eigenlijk is moet ik bekennen dat ik ook vaak de auto voor deze afstanden neem. Voor mij gevoel gaat dat vlugger. Ik denk dat de spar net meer dan 3 kilometer is, dus daar moet ik gelukkig niet met de fiets naar toe :-). Op TV ging het niet over de grote boodschappen maar over kleine zoals bijvoorbeeld een brood halen of een fles melk.
Vanaf vandaag heb ik mij beloofd om afstanden tot 3 kilometer gewoon met de fiets te doen. Ik heb een fietstas dus dat moet gewoon goed te doen zijn.
Wat ik ermee zal besparen weet ik niet en vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Maar besparen doe ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten