zaterdag 22 september 2012

Nog steeds gestopt met roken

Op 10 augustus 2012, na meer dan 30 jaar, ben ik gestopt met roken en ik ben nog steeds gestopt! Eigenlijk ben ik best trots op mezelf. Het enige probleem wat zich aandient is dat ik behoorlijk wat kilo's ben aangekomen en dit wordt niet veroorzaakt door meer te eten of te snoepen. Blijkbaar is het normaal dat je kilo's aankomt omdat je stofwisseling verandert. Het is erg vervelend en niet goed voor je moraal, maar als ik eerlijk ben weegt het niet op tegen de voordelen van het stoppen met roken. Alleen als ik een moeilijk moment heb denk ik: Ik begin weer gewoon te roken en dan val ik wel weer af. De voordelen zijn: Ik kan gewoon heerlijk in een restaurant eten zonder elke keer naar buiten te moeten, ik heb meer lucht, ik bespaar bijna 2000 euro per jaar, sommigen zeggen dat ze meer smaak hebben alleen dat maakt voor mij geen verschil, eten smaakt net zo goed als toen ik nog rookte. Ik moet geen rekening houden of mogelijkheden vinden om te roken. Wat ik wel mis is zijn de sociale contacten als je rookt. Dus wat ik nu doe; gezellig met de rokers naar buiten en heerlijk kletsen. Ik denk wel dat ik vol zal houden en hoop nooit meer te beginnen maar je weet nooit en ik denk wel eens; eens een roker altijd een roker....... Maar voor nu denk ik: Nooit meer roken!
Wat ik nog vergeet te vertellen; Heel veel mensen vertellen mij dat mijn huid veel mooier is. Zelf zie ik het niet en mijn man ook niet. Maar ja, mannen zien niet zoveel :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten