dinsdag 25 september 2012

Voedsel 25% duurder dan in 2004

Het moet niet gekker worden. Elke keer als ik de radio aanzet hoor ik van alles over het duurder worden van diesel, voedsel, eten buiten de deur enz. Blijkbaar kostte alles in 2004 25% minder dan nu. Volgens mij zouden ze deze vergelijking eens moeten doen voor de invoering van de euro. Ik denk dat alles 100% duurder is geworden. Lonen zijn echt niet zo gestegen (ook geen 25% tov 2004) dus dit betekend dat we in moeten leveren als samenleving. Weer eens te meer een reden, om net zoals wij, economische te leven. Ik heb zelf een nieuwe naam bedacht voor wat wij doen; Wij zijn econners en gaan econnen. Ik kwam op het idee door het woord: preppers, wat komt van het woord preppen en in de Engelse taal refereert naar het woord voorbereiden.
Preppers bereiden zich voor op het einde van de wereld zoals wij die kennen door bij het wisselen van de zuid- en noordpool, een inslag van meteorieten, een wereldoorlog en allerlei andere redenen en zorgen ervoor dat zij in de toekomst volledig zelfvoorzienend zijn, dus volledig zelfstandig voorzien in hun levensbehoefte zoals: eten dmv het inmaken of drogen van voedsel, het houden van vee, verbouwen van groenten, zelf voorzien in elektriciteit en veel meer zaken. Dus bij deze zijn er twee nieuwe woorden ontstaan en wil ik meteen door middel van dit bericht een patent hierop aanvragen :-).  Wij zijn econners en wij econnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten