zondag 12 augustus 2012

Besparen met de kringloopwinkel

Twee weken geleden even naar de kringloopwinkel geweest. Hier bij ons in het dorp is het een nette winkel en kun je voor een paar euro bijna alles kopen: Glazen, bestek, bordjes, schalen, kleding, meubelen, speelgoed en nog veel meer.
Ik heb eens gevraagd hoe onze kringloopwinkel werkt. Blijkbaar kun je bij ons, in het dorp, ALLES naar de kringloopwinkel brengen. (het mag niet kapot zijn; maar dat is wel logisch).
Ik heb door de jaren heen allerlei prullaria verzameld maar ook gekregen zoals een bierglas van een bepaald merk waar je nooit uit drinkt en dat al jaren in de kast staat. Dus heb ik 3 kratjes genomen en ben begonnen spullen, die ik 3 jaar niet meer gebruikt heb, in de kratjes te doen. Om eerlijk te zijn heb ik sommige spullen toch weer terug in de kast gezet, maar het merendeel ligt toch in de kratjes.
De kratjes staan nu een week in de hal en zijn "gekrompen": van 3 kratjes naar 2 kratjes: Buren, vrienden en kennissen hebben hier en daar wat meegenomen en waren er echt blij mee.
Ik ben toch blij dat ik de kratjes eerst in de hal gezet heb en niet meteen naar de kringloopwinkel gedaan heb!
Ik heb nog niets gekocht in de kringloopwinkel omdat ik eigenlijk alles heb wat ik moet hebben. Daar moet je wel op letten!. Zorg ervoor, dat je van de kringloopwinkel, waar je de spulletjes naar toe brengt niet allerlei spullen weer mee naar huis brengt :-).
De kringloopwinkel heeft echt niet alles wat u nodig heeft en het is heel belangrijk om maandelijks of wekelijks een bezoek te brengen aan de winkel omdat er elke keer nieuwe artikelen binnenkomen en natuurlijk de beste spullen ook heel vlug weg zijn. (U kunt anders aan het personeel vragen of ze u willen mailen of bellen als er bepaalde goederen binnenkomen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten