dinsdag 7 augustus 2012

De droger wegdoen of houden?

De droger of droogkast is een van de zaken die ik niet kan missen. Vooral als je beiden werkt is het echt een uitkomst. Als ik ooit eens kan stoppen met werken zal ik hem zeker wegdoen.
Het gebruik van een droger kost ongeveer 0,51 eurocent per keer. (voor een energiezuinige droger van gemiddeld 3,4 kWh, voor een droger met warmtepomp van 1,6 kWh kost dit: 0,24 eurocent per keer)
Ik heb het even bijgehouden en wij zetten de droger gemiddeld 2 keer per week aan.
De kosten zijn dan: 1,02 euro per week ofwel 53 euro per jaar. Dit valt nogal mee, vind ik, voor deze luxe.
Eigenlijk zou ik in de zomer vaker buiten moeten drogen en kan ik toch een paar euro besparen. Bij nader inzien ga ik dit toch niet doen, ik vind het leuk om te besparen maar buiten drogen gaat mij ook tijd kosten, die ik liever ergens anders aan besteed. Wat u natuurlijk wel moet doen als u een nieuwe droger wil aanschaffen is de energiezuinige kopen.
Een droger met een warmtepomp raad ik niet aan of de prijs moet zakken.
Als u 400 euro meer moet betalen voor een droger met warmtepomp, en u bent, zoals ik maar 53 euro per jaar kwijt, dan bent u met een warmtepomp droger: 25 euro per jaar kwijt, een besparing van 28 euro per jaar.
Dit betekend dat u 14 jaar met de warmtepomp droger moet drogen voordat u ook maar iets begint te verdienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten