woensdag 15 augustus 2012

Stoppen met werken

Ik denk dat dit iedereens droom is: Stoppen met werken. Het zou ideaal zijn als ik door al mijn besparingen eerder zou kunnen stoppen.
Ik denk dat het een illusie is, maar dromen kan geen kwaad!
Wat ik mij de afgelopen weken wel gerealiseerd heb, is, dat ik veel verspil en veel minder kan uitgeven of verspillen zonder dat het moeite kost. (in ieder geval tot nu toe).
Eigenlijk zou ik het geld, wat ik wekelijks bespaar, op een aparte rekening moeten storten zodat ik dit zeker niet opmaak.
Ik heb iets gelezen over PayPal, wat niets kost voor particulieren, maar ook niets oplevert aan rente. Dus dat zal ik niet doen, maar ik kan natuurlijk mij wel eens verdiepen in PayPal om betalingen te doen. Waar ik de afgelopen weken ook aan gedacht heb is om echt helemaal anders te gaan leven. Misschien dat het maar een bevlieging is en wordt ik geïnspireerd door allerlei tv programma's van mensen die emigreren, B&B's opstarten enz. Maar wat ik mij nu zeker realiseer: als ik eerder wil stoppen met werken, ik er zelf voor zal moeten zorgen dat ik die jaren overbrug. Door eerder te stoppen bouw ik ook minder pensioen op.
Ik heb eens gehoord dat eerder stoppen bijna niet mogelijk is. Ik zal zeker eens uitzoeken wat het kost om zonder inkomen een jaar te overbruggen, zodat ik ook een idee heb waar ik het over heb.
Waarschijnlijk kom ik dan met mijn voetjes wel weer op de grond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten