maandag 6 augustus 2012

Water drinken? Natuurlijk uit de kraan!

Gisteren was ik in de winkel en ik zie voor mij, aan de kassa, een dame staan met meer dan 12 flessen water van 1,5 liter. Ik kan het niet begrijpen.
In de winkel, waar ik was, kost het water 0,69 eurocent voor 1,5 liter. Vlug uitgerekend is dat 8,28 euro!
Ik heb geen idee of dit voor haar wekelijkse boodschappen zijn want dan is de rekening vlug gemaakt. Deze dame geeft dan per jaar 430 euro uit aan water wat dezelfde kwaliteit heeft als het water uit de kraan. Als ze dit maar 1 keer in de 2 weken koopt is het nog 215 euro.
Ik kan het echt niet begrijpen en vindt het: Pure verspilling!
Wat ik altijd doe is, in de morgen een fles met beugelsluiting van 1 liter vullen met water, ik zet deze in de koelkast en deze wordt in de avond door ons opgedronken.
1 liter water is niet veel en omdat het gezond is "dwingen" wij onszelf elke avond samen de liter op te drinken.
Het heeft 2 voordelen. U drinkt niets anders, wat indirect een besparing is en eigenlijk zou u per dag minimaal 2 liter moeten drinken. Dus het is ook nog eens gezond. Een bijkomend voordeel is dat deze beugelflessen leuk staan op tafel als u een etentje geeft.
De kwaliteit van het drinkwater in Belgiƫ en Nederland is echt perfect dus laat u niet verleiden tot het aankopen van water uit flessen! Leidingwater kost ongeveer 1,35 euro voor 1000 liter. Dus: 0,00135 eurocent per liter en voor 12 liter: 0,0162 eurocent.
Ik bespaar zelf niets maar doet u dat wel dan kunt u per liter water: 0,68865 eurocent besparen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten