woensdag 15 augustus 2012

Gestopt met roken!

Sinds vorige week woensdag ben ik gestopt met roken.
Niet om geld te besparen maar, omdat ik er na 30 jaar blijkbaar aan toe was. Al had iemand mij de dag ervoor verteld dat ik zou stoppen zou ik hem of haar voor gek verklaard hebben. Ik ben, of moet ik zeggen: was, een ECHTE roker. Ik rookte de ene sigaret na de andere zodra ik in de gelegenheid was. Hoe meer anderen mij vertelden dat ik moest stoppen, hoe meer ik rookte, leek het wel. Ik was er nu ook echt klaar voor. Raar, ik ben al een keer gestopt en toen was het echt een drama. Ik volgde mensen die rookte om een sigaret te ruiken. Ik had pennen in mijn mond en deed net alsof dit sigaretten waren. Ik dacht elke minuut aan een sigaret en had echt afkickverschijnselen. Nu niet, het ging mij echt gemakkelijk af. Het was ook net of het zo moest zijn. Ik kreeg in de morgen echt een hoestbui die niet meer normaal was. Ik was laat om te gaan werken, vergat sigaretten te kopen (wat me nog nooit overkomen was) en het was net 9 uur toen ik langs de apotheek kwam, onderweg naar het werk, zodat ik daar nicotinekauwgom kon kopen.
Mijn conclusie; je moet er klaar mee zijn om gemakkelijk te stoppen met roken. Ik zeg niet dat ik geen moeilijke momenten heb, na 30 jaar roken. Ik voel me beter (niet dat ik mij eerst slecht voelde) maar ik ben actiever, vrienden menen dat ik minder rimpels heb en een mooiere huid. (volgens mij komt het omdat ik wat dikker aan het worden ben:-) maar het is leuk om te horen. Ik wou eerst afvallen en dan stoppen met roken maar kwam tot de conclusie dat ik dan nooit zou stoppen. Als ik eenmaal het perfecte gewicht zou hebben dan zou ik het jammer vinden om te stoppen met roken en dat perfecte gewicht te verpesten. Allemaal excuses. Laat u niet overtuigen door mij, ik had gedacht NOOIT te zullen stoppen. U moet het echt zelf willen, dan is het een piece of cake!  Anders zal uw stoppen met roken alleen maar mislukken. Bijkomend voordeel is natuurlijk het financiĆ«le plaatje. Ik denk dat ik toch wel 40 euro per week uitgaf aan sigaretten. Nu ik het type schaam ik mijzelf. Dat is meer dan 2000 euro per jaar en de hoeveelheid die ik rookte was eigenlijk niet normaal, maar als verstokte roker zou ik dit vorige week niet toegegeven hebben!

Volg ook het vervolg van: Gestopt met roken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten