zondag 19 augustus 2012

Groenten kweken om geld te besparen


Vanmorgen wou ik nog wat slaplantjes kopen en zag bij de kweker bloembakken te koop. Ze kosten 1,75 euro en zijn perfect om in elke bak 3 planten te kweken.
Omdat mijn sla-experiment zo goed gelukt was heb ik 13 bakken gekocht, bloemkoolplantjes (12 voor 1,50 euro), spruitjesplantjes (ook 12 voor 1,50) en 24 slaplantjes voor 2,50 euro.
Ik heb deze keer 2 verschillende soorten sla gekocht; de botersla (gewone sla) en een soort lollo rosso. 
Ik kan het iedereen aanraden, sla uit eigen tuin; het smaakt gewoon veel beter en de sla is zachter dan diegene die u in de winkel koopt.
Ik hoop dat mijn bloemkool-experiment net zo goed gaat lukken als de sla. Ik heb natuurlijk wel winterbloemkoolplantjes gekocht.
Als ik straks 12 bloemkolen heb voor 1,50 dan heb ik toch behoorlijk wat uitgespaard en ben ik weer een ervaring rijker.
Als u geen plaats heeft omdat u geen kas of moestuin heeft; probeer dan eens sla of bloemkool te kweken in bloembakken op uw terras, of op uw vensterbanken, ik doe het ook, alleen niet op mijn terras of vensterbank maar in mijn kas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten