zondag 26 augustus 2012

Groenten in de zomer kopen is veel goedkoper

Ik was gisteren in de supermarkt en zag eigenlijk voor het eerst dat groenten echt veel goedkoper zijn in de zomer. Het probleem is natuurlijk hoe ik groenten kan bewaren. Ik heb wat soepgroenten gekocht: een paar preien, witte selder en een zak wortelen, voor mijn, inmiddels, beruchte soepen.
Soep maken gaat geweldig en is ook echt lekker.
Deze soepgroenten gaan gewoon gemengd, in zakjes, in de diepvries. Ik heb nog wel wat plaats.
Ik ga volgend weekend eens soepgroenten inmaken in een weckketel. Weer een behoorlijke besparing op jaarbasis. Ik kan het natuurlijk niet goed uitrekenen maar in een weckketel gaan ongeveer 14 weckpotten van 1 liter. Dus met 1 weckketel kan ik 14 keer soep eten. Ik heb zelf ook prei gezet (onder mijn vensterbank, tussen mijn kruiden) dus als deze het goed doen kan ik ook nog prei inmaken. Ik wil deze dan in weckpotten van 1/4 liter doen want een weckpot van 1 liter met prei is veel te veel voor in de soep.
Klik op de deze link voor alle informatie over inmaken van fruit, groenten en vlees en: Ook van soep :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten