maandag 6 augustus 2012

Zelf sla kweken

Ik heb 3 weken geleden wat slaplantjes gekocht en deze in een grote bak gezet. Ik heb de bak gevuld met gewone zwarte grond uit de tuin en een mix van potgrond.
12 kleine slaplantjes hebben mij 1 euro gekost terwijl een krop sla toch tussen 0,79 en 1,29 eurocent kost.
In de zomer eten wij veel sla en ik had wat gesurft op internet om te kijken wat ik eventueel met een overschot van sla zou kunnen doen. Ik denk niet dat, dat nodig is omdat ik elke dag 1 slaplantje in de bak heb geplant. De eerste slaplantjes zijn klaar om op te eten en ze smaken heerlijk, veel lekkerder dan een gekochte krop sla.
Als u toch sla overheeft kijk dan op de deze blog.
Daar staat een heel eenvoudig recept voor het maken van slasoep.
Mijn besparing zal ik alleen deze zomer realiseren. Maar 12 kroppen sla kosten toch: 9,48 (tegen 0,79 eurocent per krop geteld) en mijn 12 kroppen sla kosten: 1 euro voor de plantjes en 1 euro voor de potgrond.
Besparing: 7,48 voor 12 kroppen sla.
Volgend jaar ga ik vanaf het voorjaar sla planten zodat ik bijna heel de zomer kan genieten van een verse krop sla (en natuurlijk meer kan besparen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten